Trucuri simple pentru a arde caloriile cu spor!

Vrei sa-ti subtiezi putin silueta, dar nu prea ai timp de mers la sala de fitness si nici disciplina de care e nevoie pentru a tine o cura de slabire? Nu esti un caz singular si cauza nu e inca pierduta. Exista solutii si pentru astfel de situatii. Rabdare si determinare sa fie!

Ca sa declansezi mecanismul de scadere ponderala, fara a-ti modifica in mod drastic obiceiurile, pune in practica sfaturile de mai jos. Te pot ajuta sa dublezi caloriile pe care le arzi, de regula, in fiecare zi.

Incepe de dimineata

Ca sa ajungi in minus cu balanta calorica, impulsioneaza-ti metabolismul chiar de cum te trezesti. Doar 15 minute de sarituri tip stea, cu mainile si picioarele in parti, genuflexiuni sau urcari si coborari ale treptelor din scara blocului sunt suficiente pentru a-ti pregati corpul sa arda alte calorii in timp ce tu te ocupi de treburile tale obisnuite.

Petrece mai mult timp in picioare

O cercetare recenta efectuata de oamenii de stiinta de la Universitatea din Texas, SUA, a aratat ca persoanele care stau in picioare in jur de 6 ore pe zi prezinta un risc de obezitate cu aproximativ 60% mai mic si cu pana la 35% mai putina masa grasa decat semenii lor sedentari.

Mizeaza pe verde

Iti place ceaiul sau cafeaua? Foarte bine! Si mai bine e daca iti indrepti atentia catre ceaiul si cafeaua verde. Pe langa faptul ca au in compozitie cofeina, cea care stimuleaza metabolismul, atat ceaiul, cat si cafeaua verde contin alte substante care imbunatatesc functiile organismului si contribuie la diminuarea cantitatii de zaharuri asimilate prin digestie.

Bea mai multa apa

Persoanele deshidratate se confrunta cu o scadere a ratei metabolice bazale, deci si a numarului de calorii consumate. Tocmai de aceea, nu neglija indemnul clasic de a bea cel putin 8 pahare de apa pe zi. Potrivit unor estimari, acest gest simplu te poate ajuta sa arzi cu pana la 100 de calorii in plus pe zi.

Consumul a 500 ml de apa poate creste rata metabolica bazala cu circa 30%, mentinand-o astfel pana la o ora. Aproape jumatate din efectul termogenic determinat e generat de incalzirea apei de la 22 pana la 37 de grade Celsius.

Alege podeaua

Desi s-ar putea sa nu te tenteze ideea, in loc sa te instalezi comod in fotoliu sau sa te intinzi pe canapea pentru a te uita la film sau emisiunea ta preferata, ai face bine sa te asezi pe podea in fata televizorului. Muschii vor depune un efort mai mare pentru a-ti mentine postura si, astfel, vei arde mai multe calorii.

Dormi in racoare!

Atunci cand organismul este expus la temperaturi joase, el va arde caloriile pentru a se mentine cald. Mai mult decat atat, o echipa de experti de la Institutul de Cercetari Medicale Garvan din Sydney, Australia, a descoperit ca temperaturile scazute pot stimula cresterea de tesut adipos brun, numit si grasimea bruna – BAT (brown adipose tissue). Rolul acestei grasimi bune este esential in ceea ce priveste lupta cu excesul ponderal. Ea este termogena, adica arde energie pentru a produce caldura. Studiul lor, realizat pe un grup de barbati sanatosi, a relevat ca dupa ce acestia au dormit timp de o luna la o temperatura de 19 grade Celsius, cantitatea de grasime bruna a crescut cu 30-40%.

 

Natalia Talmacec